TV-reklame

TV-reklamen som genre vil sælge sit produkt igennem en kortfilm.

Den findes i TV-mediet, men også i biografer eller før filmen begynder på en dvd.
Derudover kan de også ses på skærme i det offentlige rum(som i busser, på stationer osv).

Den bruger den samme fremstilling, og de samme virkemidler som filmgenren bruger.

Genren kan opdeles i følgende tre undergenrer:

Narrative TV-reklamer (fortællende reklamer)

Lyriske TV-reklamer (reklamer kun med få billeder og musik)

Didaktiske-argumentatoriske TV-reklamer (informerende og holdningspåvirkende reklamer. Typisk få billeder med en voice over ind over)

Et eksempel på en TV-reklame (narrativ):

 

Før et TV-program vises, kan der være et kort reklamespot, der fortæller at programmet er sponsoreret af et bestemt firma. Se eksempel:

Tilbage til reklamegenrer

Stil et spørgsmål

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s