Reklamer på de sociale medier

 

Facebookreklame alm

Når man bruger de sociale medier, som Facebook, Instagram, Twitter osv., så kan man heller ikke undgå reklamer. Det er et medie, der har den fordel, at de allerede ved en del om dig. Du har angivet din alder, dit køn, måske dit bosted, og dine interesser er ofte offentliggjort, så de sociale medier kan skræddersy reklamen til dig. Til højre ses de reklamer, der bliver vist på en 23-årige kvindes facebookside. Sko og tøj er en populær vare for unge kvinder, så der er en god chance for, at denne 23-årige vil lægge mærke til disse reklamer. Så ser vi en reklame for en sundhedsforsikring, som sjovt nok passer til facebookbrugerens alder og køn. Derudover er der en reklame for en slankekur, hvilket er noget mange danskere og særligt kvinder dyrker, eller i hvert fald gerne vil dyrke.

På facebooks nyhedsside kan man finde venners statusopdateringer og hvad de har “liket”, men indimellem er der såkaldte “foreslået opslag”, som ingen facebookvenner har anbefalet, men som Facebook vil foreslå dig. Det er let at overse, at det ikke er en af dine venners “likes”, og annoncen vil derfor virke som en anbefaling, fremfor en reklame. Et eksempel på den 23-åriges facebookside ses nedenfor.

Facebookreklame skjult

Tilbage til Reklamegenrer

2 thoughts on “Reklamer på de sociale medier

  1. Det er reklame for Cocio, når din ven liker Cocio på Facebook, og din ven bliver afsender for Cocio.
    Det sker det, som hedder dobbelt afsender, hvor din ven og Cocio er dobbeltafsender for Cocio.

Stil et spørgsmål

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s