Radioreklame

Radioreklamegenren kan have forskellige fremstillingformer.

Den kan være narrativ, dvs. at den fortæller en historie. Den kan afvikles som en sang, da det passer ind i sendefladen, eller den kan være informerende, hvor budskabet bliver skåret ud i pap.

Der er ofte mange lyde, der skal skabe den rette stemning, da man ikke har mulighed for at udnytte billedesiden til dette. Lyden af en motor der hakkende starter, vil minde lytteren om oplevelsen af at stå med en bil, der ikke vil starte. En gurglende lyd efterfulgt af et veltilpas “aaah” kan vække tørst. Et syngende budskab kan sætte sig fast, så lytteren har stroferne på hjernen resten af dagen.

Eksempel på en radioreklame:

Tilbage til reklamegenrer

Stil et spørgsmål

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s