Narrative TV-reklamer

Den narrative TV-reklamegenre findes typisk i TV-mediet, men også i biografer eller den kan komme frem på vores dvder inden filmen går i gang. Derudover kan de også ses på skærme i det offentlige rum(som i busser, på stationer osv).

Narration betyder fortælling.

Derfor vil den narrative TV-reklame igennem en fortælling, underholde sine modtagere (målgruppen).
Produktet typisk vil stå i centrum for denne fortælling.
Genren bruger virkemidler fra fiktionens verden, og en narrativ TV-reklame skal indeholde de samme elementer som en fortælling indeholder.

Narrative TV-reklamer indeholder en stor mængde af denotative tegn og konnotative tegn.

Eksempel på en narrativ reklame:

 

Nogle narrative TV-reklamer kan være så underholdende, at man glemmer den er en reklame.

Nedenstående reklameeksempel viser, hvordan en narrativ TV-reklame kan have form som et satire program, hvor der endda kommer forsættelser, så følelsen af at se en TV-serie bliver større, end følelsen af, at det er en reklame du i virkeligheden sidder og ser.

 

Tilbage til TV-reklamen

Tilbage til reklamegenrer

Stil et spørgsmål

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s