Magasinreklamer

Magasinreklamer er de reklamer, man finder i de skrevne og trykte medier som eksempelvis aviser, ugeblade og månedsmagasiner. Derudover kan de findes i det offentlige rum som på busser, toge, hjemmesider osv.

Genren følger et billeds komposition.
Magasinreklamen består derfor af et billede, som så ofte indeholdermere end et element, ud over produktet som magasinreklamen skal sælge.

Magasinreklamen indeholder det gyldne snit og læselinjen som skal få billedet til at kræve endnu mere opmærksomhed fra sin modtager.

Da magasinreklamen ikke kan være i bevægelse eller indeholde lyde som en TV-reklame eksempelvis kan, er genren ofte meget højtråbende og til tider provokerende. Den vil få sin modtager til huske reklamen.

Magasinreklamen er derfor typisk bygget op omkring mange farver, denotative og konnotative tegn, læselinjen og det gyldne snit. Alle disse elementer er med til at gøre modtageren nysgerrig overfor magasinreklamen, og få modtagerens blik til at hvile på reklamen.

Eksempel på en magasinreklame

Sims2-chillisept2004

Tilbage til reklamegenrer

Stil et spørgsmål

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s