Lyriske TV-reklamer

Den lyriske TV-reklamegenre findes i TV-mediet, men også i biografen eller på vores dvder inden filmen går i gang. Derudover kan de også ses på skærme i det offentlige rum(som i busser, på stationer osv).

Denne TV-reklame genre oplyser ikke om produktets egenskaber.
Du får intet af vide om, hvad produktet kan, men du er sikker på, hvilke følelser som er knyttet til produktet, når TV-reklamen er slut.
Den lyrisk TV-reklame genre er nemlig nærværende hos dig som modtager, gennem alle de følelser og stemninger som er tilstede i TV-reklamen.

I deres fremstilling er de derfor ofte poetiske og meget visuelt smukke. De er kompositionsmæssigt bygget op omkring musik, sang, og lyde, mens der vises nogle forførende billeder.

Den lyriske tv-reklamegenre spiller derfor på alle de sekundære brugsværdier som følger med et køb af produktet.

Som forbruger og modtager får du lyst til at købe produktet, fordi du vil have de følelser som den lyriske tv-reklame vækkede hos dig, da du så den.

Eksempel på en lyrisk TV-reklame:

 

Tilbage til TV-reklame

Tilbage til reklamegenrer

Stil et spørgsmål

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s