Didaktiske-argumentatoriske TV-reklamer

Den didaktiske-argumentatoriske TV-reklamegenre findes i TV-mediet eller i biografen eller inden filmen på dvden går i gang. Derudover kan de også ses på skærme i det offentlige rum(som i busser, på stationer osv).

Genren vil informere og påvirke sin modtagere (målgruppe) ved hjælp af saglige og faglige argumentatorisk virkemidler. Den vil få sine modtagere til at have en anden holdning til produktet eller budskabet end den holdning de havde, inden de så reklamen.

Den didaktiske-argumentatorisk genre er derfor handlingspåvirkende igennem forskellige virkemidler som kan knyttes til den narrative TV-reklamegenre eller den lyriske TV-reklamegenre.

Genren bruges ofte af offentlige myndigheder eller eksempelvis velgørenhedsorganisationer.

Denne form for reklames fremstillingsform består af få simple opbyggede billeder, og bruger ofte en voice over. Fremstillingsformen gør det klart for sin modtagere at forstå, hvad reklamen vil.

Den forvirrer derfor ikke sin målgruppe som ved den narrative tv-reklamegenre eller den lyriske TV-reklamegenre.

Du ved fra starten af, at den didaktiske-argumentatoriske TV-reklame vil argumentere for, at du skal have den samme holdning som afsenderen,

Eksempel på en didaktisk-argumentatorisk reklame:

Og et til eksempel:

Tilbage til TV-reklame

Tilbage til reklamegenrer

Stil et spørgsmål

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s