Reklamegenrer

De findes tre former for reklamer:

Kommercielle reklamer: som skal skabe et materialistisk behov hos forbrugeren (fx fastfood, banker).

Informerende reklamer: som skal være informative og oplyse forbrugeren (fx Sundhedsstyrelsen).

Holdningsskabende reklamer: som skal ændre forbrugerens mening til noget bestemt (fx Amnesty International).

 De kan så formidles ud fra disse genrer:

1. Tv-reklamer

1.1 Narrative reklamer

1.2 Lyriske reklamer

1. 3 Didaktiske-argumentatoriske reklamer

2. Radioreklamer

3. Reklamer i gratis apps

4. Internetreklamer

5. Reklamer på de sociale medier

6. Reklamer i det offentlige rum

7. Magasinreklamer

8. Skjult reklame

9. Bandereklamer

Stil et spørgsmål

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s